Ontvang snel en automatisch informatie met Handelsregister-API.de

27.09.2018

Kassel. Veel ideeën komen voort uit gesprekken met klanten en partners – omdat het in de praktijk brengen van hun eisen de drijfveer is om nieuwe producten te ontwikkelen. Dit geldt ook voor de nieuwe handelsregister-API. Het maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk fragmenten en aankondigingen uit het handelsregister te ontvangen.

De gevraagde documenten worden automatisch uit het handelsregister opgehaald via een technologische interface. Daarbij wordt de respectievelijk meest actuele versie opgeroepen – en deze is binnen tien minuten als originele PDF beschikbaar voor gebruikers. Indien nodig kunnen gegevens ook via OCR worden gelezen en in gestructureerde vorm (JSON) worden opgehaald. Op deze manier kunnen de gegevens optimaal worden gebruikt in het eigen systeem van de gebruiker.

“De handelsregister-API kan technologisch worden geïntegreerd in bestaande systemen. Daarom hoeven gevraagde fragmenten of aankondigingen niet handmatig te worden gedownload. Gebruikers besparen veel tijd ”, weet Björn Kahle, producteigenaar van de handelsregistratie-API van fino.

Diverse toepassingen
Het voordeel van het automatisch ophalen via de Trade Register API kan in verschillende scenario’s worden gebruikt: als onderdeel van het Know-your-Customer-proces, in geval van compliance-aanvragen of wanneer nieuwe leveranciers of handelaren moeten worden geverifieerd – de snelle en kostenefficiënte levering door het nieuwe finoproduct bespaart waardevolle tijd.