fino voert Proof of Concept met ING

13.03.2019

Fino, het in Kassel gevestigde Fino, introduceert FINUX, zijn digitale financiële platform voor het MKB, in het kader van het ING Accelerator Program FinTech Village.

De uitnodiging was voorafgegaan door een aanbesteding door ING FinTech Village, waarover Fino kon beslissen. In het kader van dit programma willen fino en ING evalueren op welke manier FINUX kan worden geïmplementeerd voor de Europese zakelijke klanten van ING. Om die reden is fino uitgenodigd om zijn intelligente oplossing te presenteren aan het bredere ING-publiek. De deelname aan het Accelerator-programma biedt fino de mogelijkheid om de oplossing de komende maanden te testen in een Proof of Concept met geselecteerde ING-zakelijke klanten.

De nauwe uitwisseling en het vertrouwen van ING in fino zijn een belangrijke indicatie:

“We bewijzen opnieuw dat we bankrekeningen en documenten begrijpen en dat we eindklanten waardevolle inzichten in hun financiën kunnen geven. En we tonen aan dat we klaar zijn voor het internationale toneel ”, zegt Lena Justen, mede-oprichter van fino.

Het doel: samenwerken om het MKB te versterken
Voor ING is het FINUX-concept bijzonder waardevol in de zakelijke klantensector. fino kan ING zakelijke klanten een beter inzicht geven in hun liquiditeitssituatie en laten zien hoe echte waarde kan worden toegevoegd met behulp van data science, documentherkenning en factuurmatching. In ruil daarvoor kan fino verwijzen naar de ervaring van een eersteklas grote bank en haar internationale aanwezigheid uitbreiden.