Fino partners met anybil

11.02.2020

Innovatieve app voor het uitgeven van bonnen breidt fino’s productportfolio / de logische conclusie van digitaal factuurbeheer uit

Kassel. Het FinTech-bedrijf fino zet zijn groeipad voort met zijn betrokkenheid bij techreach GmbH. Techreach is een start-up die anybill heeft ontwikkeld, een app voor digitale kassabonnen. Gelet op de ontvangstbewijsverplichting, die van kracht is sinds het begin van 2020, is deze oplossing afgestemd op de tijd. Met elke factuur kunnen winkeliers, restaurants, tankstations en andere bedrijven de ontvangsten rechtstreeks naar de smartphones van hun klanten verzenden. Dit maakt het milieubelastend afdrukken op thermisch papier overbodig. Aan de andere kant profiteren klanten van elke factuur doordat ze alle bonnen gemakkelijk met hun smartphone kunnen beheren.

Met ingang van 1 januari 2020 werd de ontvangstbewijsverplichting in Duitsland van kracht. Dat betekent dat elke klant een ontvangstbewijs moet krijgen. Om het afdrukken van bonnen en dus extra vervuiling en onnodige stapels afval te voorkomen, hebben bedrijven de mogelijkheid om bonnen in digitale vorm aan hun klanten uit te delen. Anybill maakt van deze mogelijkheid een realiteit. De klant moet gewoon de gratis app downloaden in de App Store of Google Play. De anybill-app geeft een QR-code weer die wordt gescand bij het uitchecken en het ontvangstbewijs wordt digitaal naar de klant verzonden.

Klantloyaliteit heroverwegen
Zowel het bedrijf als de gebruiker krijgen talloze voordelen via een factuur. Retailers kunnen bijvoorbeeld hun eigen digitale bonusregeling creëren en klanten belonen voor hun loyaliteit. Gebruikers kunnen hun score op elk moment in de app bekijken en zien voor welke beloningen hun punten kunnen worden ingewisseld. Nogmaals, met elke factuur is het mogelijk om klanten op de hoogte te stellen van geschikte aanbiedingen of aankomende evenementen om de klantloyaliteit te vergroten.

Alle documenten in één oogopslag
Gebruikers kunnen automatisch al hun kassabonnen op één centrale locatie opslaan. Als een winkel nog geen factuur ondersteunt, kan de gebruiker eenvoudig bonnen toevoegen met behulp van de fotofunctie van de app. Met de zoekfunctie kunnen bonnen snel worden opgehaald, bijvoorbeeld wanneer u iets ruilt of gebruikmaakt van garanties. Bovendien profiteren gebruikers van meer functies, zoals de geïntegreerde kostenbeheerder of een garantietracker.

anybill in samenwerking met GetMyInvoices
anybill is ook gekoppeld aan de factuurbeheeroplossing GetMyInvoices van fino. Dat komt bedrijven ten goede doordat ze gastvrijheid-, benzine- en andere bedrijfsgerelateerde bonnen direct van elke factuur naar GetMyInvoices kunnen exporteren. GetMyInvoices bevat daarentegen interfaces naar tal van boekhoudprogramma’s en documentbeheersystemen, zodat de facturen die anybill ontvangt direct naar die oplossingen kunnen worden doorgestuurd. In het proces leest de geïntegreerde OCR van GetMyInvoices alle relevante gegevens, waardoor handmatig typen overbodig is.

“Anybill is een oplossing die ons productportfolio in de sector van digitaal factuurbeheer uitstekend uitbreidt”, zegt Björn Kahle, fino COO, en legt uit: “Omdat anybill het mogelijk maakt documenten en kwitanties digitaal te ontvangen en door te sturen naar GetMyInvoices zonder mediaonderbrekingen. Daarmee hebben we het gat dichten naar een integraal digitaal factuurbeheer. ”

Lea Frank, oprichter en directeur van anybill, voegt eraan toe: “fino is precies de juiste partner voor ons. Het bedrijf richt zich op de innovatieve producten die mensen in digitale tijden verwachten. En anybill is zo’n product, dat extra waarde biedt in interactie met GetMyInvoices. ”