fino informeert over digitale accountwisseling

04.08.2016

Kassel. Veel mensen besluiten niet van bank te veranderen, ondanks de beschikbaarheid van betere alternatieven. Ze schuwen vervelend onderzoek naar contactgegevens en de nodige correspondentie met verzekeraars, verenigingen, elektriciteitsleveranciers en nog veel meer. Moderne directe banken zoals Commerzbank, Wüstenrot, BBBank, sommige vestigingen van Sparkasse of VR-Bank en PSD Bank ontlasten hun klanten van deze last. Nu schakelen betekent tijd en geld besparen! En het is gemakkelijk als een fluitje van een cent: vanuit uw eigen huis, onderweg of met een bankadviseur in het filiaal. fino, aanbieder van een baanbrekende oplossing voor digitale accountschakelaars, legt uit hoe het werkt.

De eerste stap identificeert de betalingspartners van de klant door transacties tot dat moment te lezen. Doorlopende opdrachten, automatische afschrijvingen en andere reguliere betalingen worden geëvalueerd op basis van de vorige toegang tot online bankieren. Na de selectie en goedkeuring van gegevens door de klant, brengt de Account Switching Service automatisch alle betalingspartners op de hoogte van de nieuwe bankrekening.

De klant ontvangt een samenvatting van de accountwisseling en kan deze afmelden op een smartphone (via QR- of SMS-link), tablet of pc (met een muis); anders is er de optie om een ​​handtekening te uploaden.

Een kopie van de verzonden brieven en instructies voor het wijzigen van staande bestellingen worden per e-mail naar de klant verzonden.

De Account Switching Service is bruikbaar op alle gangbare browsers. Klanten die voorheen geen toegang hebben gehad tot online bankieren, worden door de schakelaar geleid door een intelligente assistent.

Het voordeel van digitaal schakelen tussen accounts: de klant hoeft zelf geen betaalpartners (zoals werkgever, verhuurder of telefoonaanbieder) te onderzoeken. Het is ook overbodig om iedereen schriftelijk te informeren via post, e-mail of fax. fino zorgt voor dat alles met de Account Switching Service.