BaFin verleent fino toestemming om betalingen vrij te geven en accountinformatiediensten te verlenen

11.07.2019

fino is een van de eerste FinTech-bedrijven in Duitsland die van de BaFin (Federale Financiële Toezichtautoriteit) toestemming heeft gekregen om in de toekomst betalingsprocedures direct vrij te geven en accountinformatiediensten te verlenen. De uitgebreide compilatie en evaluatie van de implementeerbaarheid vond volledig plaats zonder externe hulp. Met behulp van de Tweede Payment Services Directive – kortweg PSD2 – streeft de EU ernaar om internetbetalingsprocessen handiger, goedkoper en vooral veiliger te maken.

Sinds 9 juli is fino gecertificeerd in overeenstemming met de Tweede Payment Services Directive PSD2. De BaFin verleende toestemming, na een bijna twee jaar lang intern proces, dat de wettelijke evaluatie van alle werknemers, producten en beveiligingsmaatregelen omvatte.

Oprichter en CEO van fino, Florian Christ, zegt: “Dat we het proces volledig intern hebben afgerond, is niet vanzelfsprekend. Dat is waarom we zien dat deze BaFin-uitgifte een bevestiging is dat we in de toekomst ook op onze weg succesvol zullen zijn. ”

De PSD2-richtlijn wordt verondersteld om concurrentie bij betalingstransacties aan te moedigen en betalingsproducten te standaardiseren door bestaande voorschriften voor banken en betalingsdienstaanbieders te verenigen. Dit zal leiden tot meer transparantie en eerlijke concurrentie. Uiteindelijk zal de implementatie meer veiligheid voor de consument opleveren. Met deze toestemming zal fino in de toekomst hun bestaande en nieuwe klanten innovatieve producten en diensten kunnen aanbieden.